Tam kapanma dönemine denk gelen Anneler Günü için vatandaşlar internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih etti. Kargo şirketlerindeki siparişlerin geçen yıl yüzde 60 arttığı öğrenilirken, verilen bir siparişin dağıtım merkezinden müşteriye ulaşma yolculuğu da görüntülendi.
“EN ÇOK TALEP EDÄ°LEN ZÃœCCACÄ°YE, ÇİÇEK VE KOZMETÄ°K ÃœRÃœNLERÄ°”
Aras Holding Jetizz Genel Müdürü Sinan Yavuz, “Bu yıl Anneler Günü pandemi kısıtlamalarının olduÄŸu dönemde kutlanıyor. Bu nedenle bütün hediyelik alışveriÅŸler online siteler üzerinden yapılıyor. Dolayısıyla bu da kargo ÅŸirketleri üzerinde ciddi bir iÅŸ yükü oluÅŸturdu. Anneler Günü’nde en çok talep züccaciye, çiçek, kozmetik ve tekstil ürünlerinde geliyor. E-ticaret zaten tüm dünyada büyük bir ivmeyle artış içerisindeydi, pandemi bunu daha da hızlandırdı. 2020 yılında Türkiye’de e-ticaret yüzde 60 oranında artmıştı. Bu artışın daha da hızlı bir ÅŸekilde devam edeceÄŸini düşünüyoruz. Kapanma dönemlerinde bu artışlar daha da fazla ivme kazanıyor. Bu tüketim alışkanlığı artık toplum tarafından da benimsendi, dolayısıyla pandemi sonrasında da e-ticaretin hızlı bir ÅŸekilde büyüyeceÄŸi ve alışveriÅŸlerin ağırlıklı olarak internet üzerinden yapılacağını öngörüyoruz” ifadelerini kullandı.
“VARIÅž ÅžUBELERÄ°NDE DE BÖLGE, SEMT VE MAHALLE BAZLI OLARAK AYRILIYOR”
Yavuz şöyle devam etti: “Anneler Günü ve Bayram öncesi ÅŸu an bizim ÅŸirket olarak yüzde 50 civarında bir artışımız konusu. Ana müşteriden öncelikli olarak ürünleri alıyoruz. Aktarım merkezlerinde bu ürünler gideceÄŸi, dağıtılacağı bölgelere göre ayrım iÅŸlemine tabii tutuluyor. Daha sonra ürünler varış ÅŸubelerine gönderiliyor. Varış ÅŸubelerinde de bölge, semt ve mahalle bazlı olarak ayrılıyor. Sonrasında da dağıtılıyor. Gece ayrı bir ekibimiz ürünleri dağıtıma hazırlıyor, sabah da dağıtım personelleri ürünleri müşteriye teslim ediyor.”
“ÇOK ÖNEMLÄ° BÄ°R GÖREV ÃœSTLENÄ°YORLAR BU SÃœREÇTE”
Annesine hediye aldığını belirten Ali Ayberk Kal “Zamanında çabuk geldi. Ben memnunum. Her gelen kargomda ben kuryeye aynı ÅŸekilde teÅŸekkür ediyorum. Çünkü çok önemli bir görev üstleniyorlar bu süreçte” dedi.
“PAKETLERÄ° MÜŞTERÄ°LERÄ°MÄ°ZÄ°N HEPSÄ°NE YETÄ°ÅžEBÄ°LÄ°YORUZ”
Kargo çalışanı Emre KöroÄŸlu ise, “Bizim eskiden kargo sayımız günde 2 bin 3 bin bandındayken, ÅŸu an bu sayı 10 bin 15 binleri bulmuÅŸ durumda. Eskiden bir kurye günde 100 teslimat yapıyorsa ÅŸu an 200 bandında teslimat yapıyor. Artık daha fazla işçi ve kurye çalıştırarak insanlar daha faydalı olmaya çalışıyoruz. Biz ÅŸu anda müşterilerimizden gerçekten güzel tepkiler alıyoruz. Her müşterimiz yoÄŸunluktan dolayı paketlerinin yetiÅŸemeyeceÄŸini düşüyor ama biz bunu öngörerek daha fazla yapıp müşterilerimizin hepsine yetiÅŸebiliyoruz” ÅŸeklinde konuÅŸtu.